dinsdag 7 januari 2014

Mens en natuur: kalfke Willy


In dit filmpje zie je dat mensen niet meer hun vlees zullen op eten als ze weten hoe het er heeft uitgezien. Persoonlijk vind ik ook dat we niet mogen overdrijven met vlees eten, voor het milieu. Ook konijn eet ik niet, omdat het zo'n schattige dieren zijn. Toch vind ik dat vlees eten niet verkeerd is. Ook dieren in de natuur eten vlees (leeuw). Ik vind dat wij ook een soort van dier zijn, dus is het normaal dat we vlees eten. Omdat wij natuurlijk slimmer zijn dan dieren, moeten we er wel voor zorgen dat we de dierenrechten respecteren. Ik vind dat dieren niet aan een te jonge leeftijd mogen geslacht worden en dat ze de kans moeten hebben om een mooi leven te hebben. Ik vind het bijvoorbeeld niet goed dat kippen niet de kans krijgen om los te lopen buiten in een weide. Wel vind ik dat we tegenwoordig te veel vlees eten, wat niet gezond is. Ik eet zelf niet overdreven veel vlees, ik vind dat je vlees moet zien als een snoepje. Vlees zou ik nooit kunnen zuiver opeten, enkel in combinatie met aardappelen en groenten. Ik vind het belangrijk dat ik later ook mijn kinderen aanleer dat ze moeten genieten als ze vlees eten, maar met mate. 

Ik woon thuis ook op een boerderij en ik merk ook wel dat de varkens bij ons wel goed verzorgd worden.Ze krijgen wel veel vaccinaties, maar dit is wel nodig, zo worden ze niet ziek. Ook wordt een ring in hun oor gedaan, maar dit is noodzakelijk, het is een soort naam voor het varken. Wel zijn ze nooit buiten of kunnen ze niet spelen in een modderbad zoals in de natuur, dat is wel spijtig. Ook hebben we een nieuwe stal, waarin varkens kunnen vrij rondlopen, dit vind ik wel beter, zo hebben de varkens nog wat beweging en zitten ze niet constant gewoon in een kleine box. Klik hier om de site te bezoeken. 

2 opmerkingen:

  1. Hallo Delphine,
    ik even op jullie site van jullie fokbedrijf omdat mijn schoonouders ook varkensboeren zijn.
    Maar ik zag het adres van jullie bedrijf en je woont naast de zus van mijn meme nl. Georgette Depypere, als ik het goed heb?
    Vlees eten met mate zoals je aangeeft is toch niet zo'n goede reclame om veel varkensvlees te eten? ;)

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Jasmien

      Ja, haha zo toevallig!! :) Nee inderdaad. Vlees heb je wel nodig, want er zitten belangrijke voedingstoffen in, maar TE is nooit goed, en dit is bij alles zo. Ik denk dat wij wel een goed bedrijf zijn, omdat we nog niet zo'n groot bedrijf zijn. Bedrijven die doen aan massa's productie en overdrijven, zijn volgens mij verkeert. Ik vind het niet goed dat de baas massa's winst haalt uit zijn bedrijf, enkel voor zichzelf. Je moet er ook bewust van zijn dat dit onnodige consumptie is en dat er daardoor veel vlees wordt weggegooid.

      Groetjes!

      Verwijderen