donderdag 9 januari 2014

Mens en natuur: energy, let's save it!

Ik vind dat dit filmpje toont dat milieuvervuiling bestrijden niet zo moeilijk is. In het filmpje ziet het er allemaal zo eenvoudig uit, toch denk ik dat dit niet zo eenvoudig is om na te komen. 

Vooral het gebruik van het openbaar vervoer. Het is niet voor iedereen haalbaar om via openbaar vervoer op het werk te raken. Ook gebruik ik geen openbaar vervoer, omdat ik er veel tijd mee zou verliezen. Vroeger gebruikte ik altijd openbaar vervoer om naar school te gaan, maar dat heeft ook zijn nadelen. Ik heb een paar keer van de bus moeten stappen, omdat ik ongemakkelijk werd door de drukte en de warmte. Ook verloor ik iedere dag 3 uren, terwijl ik met de auto in 35 geen en terug was. Het openbaar vervoer vind ik wel leuk om nog eens met je vrienden te praten op de bus. Ik denk dat het openbaar vervoer nog beter moet georganiseerd worden of dat er nog meer bussen moeten komen zodat er meer mensen het openbaar vervoer nemen. Ook bussen voor lange afstanden, zodat je niet telkens moet overstappen. 

Wel staan er in het filmpje veel bruikbare tips: uittrekken van stopcontacten, verwarming op nachttarief plaatsen en spaarlampen gebruiken. Ik denk dat er veel mensen dit niet doen, omdat ze te lui zijn. Ik vind dat de overheid regels moet aanschaffen, zodat mensen het wel zouden moeten doen. Volgens mij denken ook veel mensen: 'wat zal het uitmaken als ik het alleen doe.' Daarom moeten we als een groep het milieu proberen te bestrijden, door groepen te maken die elk bij hun thuis bijvoorbeeld streven naar 1 ding, als dat bereikt is komt er nog iets bij,.... Ook door een groep zijn we gemotiveerd om mee te doen. 

Bijvoorbeeld met een hele wijk streven naar het gebruiken van minimum 3 spaarlampen in het huis. Ook zou ik het dan goed vinden moest een wijk die die bepaalde doelen bereikt, beloont wordt door de overheid. Bijvoorbeeld: via het aanleggen van een fietspad in de wijk. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten