dinsdag 7 januari 2014

Mens en natuur: hoe groen ben jij?

Help jij aan het milieu? Of vind je dat niet nodig? 
Waar herken jij jezelf het best in? 

1 Gelaten ontkenners
31% wil niet en doet niet 
Ze geloven niet dat hun gedrag invloed kan uitoefenen op het milieu. De wetenschap zal het probleem wel oplossen. 

2 Onschuldige wachter
26% wil niet maar doet wel
Ze zijn goed op de hoogte, maar het minst van allemaal bereid om een inspanning te doen. Ze vinden dat de overheid meer moet doen. Maar op het vlak van energiegebruik is hun gedrag toch milieuvriendelijk. 

3 Geremde hopers
23% wil wel, maar doet niet
Ze vinden milieu belangrijk en zijn bereid om een inspanning te doen, maar dat weerspiegelt zich niet in hun gedrag. 

4 Groene doeners
20% wil en doet
Ze vinden milieu belangrijk en dat uit zich ook in hun gedrag. 

Ik denk dat ik een geremde hoper ben. Ik wil wel aan het milieu werken en ben wel bang dat de wereld gaat vergaan. Ook denk ik vaak dat mijn kinderen zullen leven op een ongezonde aarde vol slechte luchtdeeltjes. Soms wil ik wel mijn best doen, maar ben ik er te lui voor. Ik neem super graag een bad en zal het niet vermijden voor het milieu. Ook neem ik snel de auto als het te koud is buiten om een verplaatsing met de fiets te doen. Wel druk ik soms recto-verso af, en als dit niet zo is, gebruik ik de blaadjes later als kladblaadjes. Ik vind dat iedereen dat wel zou moeten doen, want het vraagt niet veel inspanning. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten