donderdag 26 december 2013

Mens en zingeving: wat als God één van ons was, wat zou ik hem dan vragen?

Aanleiding tot deze vraag: 
Als God één van ons was of als ik God zou ontmoeten, zou ik hem vragen waarom er zoveel mensen lijden. Als God veel macht heeft om de wereld te maken, waarom laat hij dan de ellende niet verdwijnen uit de wereld. 
Ook zou ik vragen aan God wat er gebeurt na de dood, dit is een vraag die wel veel angsten opwekt. Ook zou ik vragen aan God wat de zin van het leven is en hoe hij een goed mens ziet. Ik zou vragen aan God wat hij goed vind in de maatschappij en wat hij slecht vind. Ook is het interessant om aan God een vraag te stellen over het heelal (hoe lang is het heelal? Is er nog ander leven?,…). Ik zou ook vragen aan God hoe oud hij is en hoe hij ontstaan is (heeft hij ouders?,...).


Vele vragen die ik aan God zou stellen, zijn vragen waar ik zelf geen antwoord op weet. Die vragen maken me soms angstig en nieuwsgierig. Daarom zou ik zeker vragen stellen waar de mens geen duidelijk antwoord op weet. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten