maandag 30 december 2013

Mens en medemens: tien beloftes


 God is er
 Ik wil leven
 Ik ben trouw

 Ik ben eerlijk

 Ik ben dankbaar
Deze dag is heilig

 Ik respecteer mijn afkomst

 Ik ben eerbiedig

Mijn liefde is puur
Ik heb genoeg

Ik denk dat als je zo'n instelling hebt en zo'n gedrag, je wel gelukkig kan leven. Ik denk dat anderen je ook zullen aanvaarden als een goed mens. Wel vind ik dat bij die beloftes nog zou mogen staan:
- ik help anderen
Omdat ik dit een belangrijke waarde vind in het leven dat je behulpzaam ben. Ook is het goed dat je eens kan zeggen: ik heb genoeg. We streven tegenwoordig naar de beste, het meeste,... maar door eens te zeggen dat je tevreden bent, zal je ook gelukkiger zijn. Ook als je iedere dag ervaart al je eerste (deze dag is heilig), geniet je volgens mij van het leven. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten