vrijdag 27 december 2013

Mens en zingeving: God is de liefde tussen mensen

Zoals ik al zei, zie ik God als liefde van alle mensen samen. Voor mij is God geen persoon denk ik, die de aarde heeft gemaakt en die bepaald wat er gebeurd op aarde. Volgens mij is God de liefde tussen mensen die we soms voelen. Soms heb ik een goed gevoel als een gesprek met iemand echt deugd heeft gedaan of als ik mij heb geamuseerd bij mijn vrienden. Dat maakt mij ook het meest gelukkig.


Toen ik de eerste keer naar een festival ging, ervaarde ik wel een soort van eenheid tussen jonge mensen. Ik vind dat dat wel iets doet met een mens. Toen iedereen samen was aan het zingen, bezorgde dit mij kippenvel, en haf me een goed gevoel. Ik denk dat we in zo’n gevoel een beetje een gevoel van God hebben. Het haf een gevoel van samenhorigheid, een soort groepsgevoel. Door samen te zingen en te dansen, ervaar ik dat we allemaal mensen zijn, met ook liefde in zich. 

Ik denk ook dat liefdevol omgaan met elkaar het beste is wat je in je leven kan doen. Onder liefdevol begrijp ik dan: elkaar helpen, solidair zijn, elkaar respecteren, elkaar vertrouwen,... Ook denk ik dat dit je het gelukkigst maakt en je goede gevoelens geeft. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten