donderdag 26 december 2013

Mens en zingeving: Stef Bos- Wat het ook is


We weten niet of God bestaat of wat hij is. Iedereen heeft er een andere interpretatie aan, maar toch betekend het liefde. God kan ook onzichtbaar zijn of onbereikbaar. God kan een wolk zijn of een ster,…

Als ik aan God denk, denk ik altijd dat hij ergens in de lucht zweeft (onzichtbaar) of in het heelal. Ik denk dat God alles weet van je en jou gevoelens. Toch vind ik het altijd vreemd waarom God je dan niet kan helpen. Daarom twijfel ik meer over het bestaan van een God.
Ik denk dat er misschien eerder engelen bestaan en engelen zijn mensen die reeds dood zijn en dat die engelen je dan proberen te beschermen en bij je zijn.

In het lied wordt veel het woord ‘misschien’ gebruikt, dit vind ik wel nodig. We kunnen niets met zekerheid zeggen over wie God is en of hij bestaat.

God kan ook een deeltje van liefde zijn in ieder mens, zo vormen alle mensen samen God.

Deze vergelijking kwam bij mij op bij het horen van het lied, ik vind dat je God ook zo kan interpreteren. Niet iedere mens is volledig zuiver perfect en bestaat volledig uit liefde. Iedereen heeft wel zijn mindere kantjes. Toch denk ik dat ieder mens liefde in zich heeft, misschien kan de mens dat gekregen hebben van God. Door alle deeltjes liefde in iedere mens te laten samensmelten, vormen de mensen God. Als mensen samenwerken voor een goed doel, vormen ze dan samen een groot deel van God. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten