vrijdag 15 november 2013

Mens en samenleving: Martin Luther King

Ik vind het goed dat Martin Luther King streeft naar gelijkheid. Die is er nu nog altijd niet, er is nog altijd racisme. Martin Luther King hoopt dat er ooit gelijkheid zal zijn.Martin Luther King wil gelijkheid bereiken door vrijheid van geloof, cultuur,... toe te staan. Hij wil dat er respect is voor elkaar. Ik vind dat respect nog altijd niet bereikt is als het gaat over geloof en cultuur. Er zijn nog vaak godsdienstoorlogen. Volgens mij kan volledige gelijkheid nooit bereikt worden. Op het werkveld alleen al voelt de ene zich soms beter dan de ander. 
In onderwijs vind ik dat we kinderen moeten leren dat iedereen anders is en dat we moeten leren omgaan met die verschillen. Als we kinderen dit van kleins af leren, zullen die kinderen volgens mij later meer respect hebben voor iemand die 'anders' is.

2 opmerkingen:

  1. Ik vind dat op het gebied van racisme mede door toedoen van mensen zoals Marin Luther King toch al veel is verandert maar er is en zal nog altijd werk moeten worden van gemaakt. Het is juist dat we in het onderwijs er de kinderen moeten over leren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad, er is nog veel werk. Het is goed dat Martin Luther King opkomt voor de rechten van zwarten, toch is het belangrijk dat er in het onderwijs wordt verder gewerkt op het omgaan met diversiteit.

      Verwijderen