zaterdag 26 oktober 2013

Mens en samenleving, Paul Verhaeghe: inkomensverschillen zijn gestegen, dit is niet goed voor de samenleving



Ik vind het niet goed als de inkomensverschillen zo stijgen dat er enkel nog arm en rijk bestaat.

Door de grote inkomensverschillen zullen sommige mensen TE goed leven en met te veel luxe en anderen met bijna niets. Ik vind dat de samenleving moet werken aan een minder grote kloof bij inkomensverschillen. Bijvoorbeeld door de belastingen op niet noodzakelijke dingen sterk te verhogen en die opbrengst geven aan organisaties die mensen leren omgaan met geld (bv. OCMW).

Ik vind het ook niet goed dat er in Amerika geen ziekteverzekering is. Ik denk dat dit ook de kloof vergroot tussen arm en rijk, wie ziek wordt en het niet kan betalen zal misschien wel drugs verkopen om aan geld te verdienen.

Door de ongelijkheid in de samenleving zullen veel mensen de leefomgeving vernielen en op het foute pad terecht komen.Mensen zijn gefrustreerd.


Ik denk dat mensen meer moeten stilstaan met inkomensongelijkheid en de gevolgen ervan. Ik denk dat ze veel problemen veroorzaakt die niet kunnen tegengehouden worden door politie (criminaliteit,drugs). Er moet dus dringend een oplossing komen voor de ongelijkheid. We moeten terug leren solidair zijn, zodat iedere mens in een goede leefomgeving kan opgroeien en er minder sprake is van inkomensverschillen.



1 opmerking: